De Vespa Primavera is – na 45 jaar – terug van weggeweest als opvolger van de uiterst succesvolle Vespa LX. De Vespa Primavera heeft een radicaal nieuw design, een nieuw stalen koetswerk en nieuwe maatvoeringen. Hij is nog steeds zeer wendbaar, maar tegelijkertijd stabieler en comfortabeler geworden. Zowel uiterlijk als onderhuids ontleent de Primavera een aantal styling- en technische elementen van de Vespa 946, de meest prestigieuze en technologisch geavanceerde Vespa ooit geproduceerd.
Deze Touring versie wordt geleverd in de speciale kleur Grigio Seta en is ten opzichte van het basismodel voorzien van in carrosseriekleur meegespoten binnenbeplating, een windscherm, een speciale buddyseat bedekking, chroom klapdrager voorzijde en chroom klapdrager aan de achterzijde.
Rijbewijs | A1 |
![]() |
|
Motor | 4-takt injectie |
Gewicht | 125 Kg |
Tankinhoud | 6.5 Liter |
Cilinderinhoud | 125 cc |
Vermogen | 7.9 kW |
Koeling | Luchtkoeling |
Ontsteking | CDI |
Aandrijving | CVT |
Versnelling | Automaat traploos |
Startsysteem | Elektrisch + kickstart |
Lengte | 1960 mm |
Breedte | 735 mm |
Hoogte | 1145 mm |
Voorvork | Monoarm hydraulisch |
Achtervering | Monoshock |
Voorrem | Schijf |
Achterrem | Trommel |
Voorband | 110/70-11 |
Achterband | 120/70-11 |
Opbergruimte | Ruimte onder zadel en in voorscherm |
Kleuren | Rosso Metallic |
Marrone |