Onze werkplaats
De prijs is belangrijk, maar nazorg nog belangrijker!
In onze ruime en moderne werkplaats onderhouden en repareren wij uw bromfiets en/of scooter. Dat zijn niet alleen de standaard onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Ook kunt u bij ons terecht voor schadetaxatie, schadereparatie en revisie van cilinders, krukassen of hele motorblokken. Regelmatig onderhoud en controle is belangrijk voor uw veiligheid en rijcomfort! Onze vakkundige medewerkers zijn getraind om kleine beginnende gebreken aan uw voertuig op te merken en geven u een passend onderhoudsadvies. Dit voorkomt dure reparaties achteraf.
Wat repareren wij wel en niet?
Het scooterseizoen loopt van maart tot en met september. Dat is in die periode niet alleen te merken in de verkoop, maar voornamelijk ook in de werkplaats. We willen iedereen heel graag van dienst zijn en hebben alle begrip voor de wensen dat een scooter welke gerepareerd moet worden vandaag kan worden gebracht en de volgende dag weer klaar staat. Helaas kunnen we alleen maar werken en ons best doen het eenieder naar het zin te maken. Daarom hanteren wij van maart tot en met september een reparatiestop voor scooters welke niet bij ons zijn aangeschaft. Dat zorgt er voor dat wij onze eigen klanten zo goed mogelijk van dienst willen en kunnen zijn binnen onze mogelijkheden zonder voor onze eigen klantengroep lange wachttijden te moeten hanteren. Wij vragen hiervoor uw begrip.
De werkplaats beschikt over alle specifieke gereedschappen en diagnoseapparatuur van de merken waarvan we dealer zijn. We repareren en onderhouden alleen bromfietsen en scooters van merken waarvan we zelf dealer zijn. 2 takt, 4 takt en elektrisch. Van die merken beschikken we namelijk over de juiste onderhoudsapparatuur en onderdelen. Voor de merken AGM en BTC geldt specifiek dat wij deze alleen aannemen voor reparatie of onderhoud indien deze door de eigenaar zelf bij ons is aangeschaft. Scooters van andere merken kunnen we helaas niet aannemen.
Wachten op de reparatie
Soms kunt u wachten op de reparatie of het onderhoud. Zoals op een bandreparatie of vervanging van een band. Of op een eerste servicebeurt na aanschaf van een nieuw voertuig. Deze eerste beurt wordt bij een 2-takt scooter, elektrische scooter of scootmobiel kosteloos uitgevoerd. Bij een 4-takt scooter worden er geen arbeidsloonkosten in rekening gebracht, maar alleen de gebruikte materialen, vloeistoffen (olie) en smeermiddelen.
U mag plaatsnemen in één van onze zithoeken. De koffie staat voor u klaar!
Werkwijze
In onze werkplaats werken wij op afspraak. Zo kunnen wij de korte wachttijden beter in de hand houden. Voor het maken van een afspraak kunt u ons bellen op telefoonnummer 0570- 611 659. Kies 1 voor de werkplaats.
Wij repareren en onderhouden uitsluitend bromfietsen en scooters van de merken waarvan wij zelf dealer zijn. Alleen van die merken hebben wij de benodigde onderdelen en onderhoudsapparatuur.
Doet uw scooter het in het geheel niet meer? In dat geval kunt u gebruik maken van onze ophaalservice. Is er een defect maar kunt u nog wel rijden met uw scooter? Dan dient u er zelf zorg voor te dragen dat u uw voertuig bij ons ter reparatie of onderhoud aanbiedt. Onze vaste ophaaldagen zijn dinsdag en donderdag. Lukt het niet om op deze dagen een afspraak te maken? Dan gelden andere tarieven en bespreken we het ophaaltarief vooraf. Na reparatie dient u uw scooter weer zelf bij ons af te halen!
Indien u uw scooter bij ons hebt aangeschaft en uw scooter loopt nog in de garantie (de garantietermijn staat vermeld op uw aankoopnota), dan is het ophalen kosteloos indien u binnen een straal van 25 km om ons bedrijf heen woonachtig bent. Woont u verder weg? Dan brengen wij de volgende kosten in rekening:
<25 km: € 0.-
26 km><50 km: € 50.-
51 km><75 km: € 75.-
>76 km: € 100.-
Buiten de garantieperiode, of indien er een reparatie uitgevoerd wordt die niet onder garantie valt, kunt u uiteraard ook gebruik maken van onze ophaalservice. Het ophaaltarief binnen een straal van 25 km bedraagt € 25.-. Voor de overige afstanden gelden dezelfde tarieven zoals hierboven vermeld.
Diagnosekosten
Als u een afspraak heeft voor onderhoud of herstel van een defect, wordt vooraf met u besproken welke werkzaamheden er aan uw scooter worden verricht en wat de te verwachten kosten zijn. Maar ook kan het voorkomen dat u een probleem of defect hebt met uw scooter, waarvan op voorhand niet kan worden vastgesteld wat de oorzaak is. De oorzaak moet worden onderzocht. Er wordt dan een diagnose gesteld en een schatting gemaakt van de te verwachten kosten voor het herstel. Voor dit onderzoek brengen wij diagnosekosten in rekening. Besluit u na vaststelling van het probleem om de scooter door ons te laten repareren, dan worden de diagnosekosten verrekend op de eindfactuur van de reparatie.
Schadetaxatiekosten
Wanneer u schade heeft aan uw scooter, wilt u natuurlijk graag weten wat de kosten zijn voor het herstellen van de schade. Soms is er slechts één specifiek onderdeel beschadigd. Bijvoorbeeld een barst in uw windscherm of een barst in een kap van uw scooter. Maar bent u in aanrijding of ten val gekomen met uw scooter, dan is de schade vaak meer dan één specifiek onderdeel. Vaak loopt dan de afwikkeling (en betaling) via de verzekeringsmaatschappij. In dat geval wilt u weten wat het totale schadebedrag van de beschadigingen aan uw scooter. Loopt de schadeafwikkeling via de verzekeringsmaatschappij, dan zal er ook een schade-expert komen om de scooter te beoordelen. Er wordt door ons een schaderapport opgesteld en onze schadebemiddelaar bespreekt en onderhandelt met de schade-expert over de hoogte van de schade. Wij bemiddelen om voor u tot een eerlijke, maar ook gunstige uitkomst te komen.
Voor het opstellen van het schaderapport en de bemiddeling met de expert brengen wij schadetaxatiekosten aan u in rekening. Besluit u naderhand om de schade door ons te laten herstellen, dan worden deze kosten in mindering gebracht op de factuur van de schadereparatie.
Garantie
Regelmatig onderhoud is vooral belangrijk voor uw veiligheid en een juiste werking van uw voertuig, maar ook voor het behoud van de fabrieksgarantie. Bij de aankoop van het voertuig ontvangt u van ons een onderhoudsschema. Houd dit schema aan om zeker te zijn van behoud van de fabrieksgarantie. Fabrieksgarantie kan ook vervallen. Bijvoorbeeld als niet het juiste onderhoudsinterval wordt aangehouden (u slaat onderhoudsbeurten over) of bij zelf sleutelen aan uw voertuig.
Verder hanteren wij, tenzij schriftelijk anders is afgesproken, de Bovag Algemene voorwaarden Gemotoriseerde Tweewielerbedrijven op alle uitgevoerde werkzaamheden.
Tot slot
Wij hebben op deze pagina geprobeerd om zo duidelijk mogelijk onze werkwijze te verwoorden. Toch kunt u natuurlijk nog vragen hebben. Stel deze gerust! Tijdens onze openingstijden zijn wij bereikbaar op telefoonnummer 0570- 611 659. Uiteraard kunt u ons ook e-mailen. Het e-mailadres is info@wkscootercentre.nl. Of stel uw vraag via het contactformulier op deze site.
De openingstijden van onze werkplaats zijn:
Maandag t/m vrijdag: 08.30 tot 12.30 uur en 13.00 tot 17.30 uur
Zaterdag: GESLOTEN

